مراقبت و سلامتی

با چند تا از خواص شکلات برای پوست خود آشنایید؟

تا حالا با شکلات، بهترین ماسک صورت درست کرده‌اید؟ همه می‌دانیم که شکلات آنقدر لذیذ است که کمتر کسی از خودش دور می‌کند. برای رفع خستگی بعد از یک روز کاری طولانی شکلات می‌چسبد، در روزهای سرد سال شکلات داغ عجیب دلچسب است و در روزهای گرم سال یک شیک شکلات می‌تواند سرحالتان بیاورد. البته این گزینه‌های برای افرادی است که رژیم ندارند. خوردن شکلات برای افرادی که رژیم غذایی خاص دارند با احساس گناه همراه است؛ ولی نگران نباشید چه رژیم داشته باشید، چه نه می‌توانید از خواص شکلات برای پوست استفاده کنید. نمی‌دانید چطور از شکلات برای حفظ سلامت پوست استفاده کنید؟ عجله نکنید، ما برایتان می‌گوییم

خواص شکلات برای پوست چیست؟

آنتی اکسیدان ترکیبی است که برای پوست همه افراد مفید است. تقریباً همه موادی که برای پوست کاربرد دارند سرشار از آنتی اکسیدان هستند.آنتی اکسیدان دژی محکم در برابر رادیکال‌های آزاد است. این محافظت باعث می‌شود پوست با سرعت آرام‌تری پیر شود؛ پس خاصیت ضد پیری از خواص آنتی اکسیدان است. وقتی شکلات را به‌عنوان ماسک و به شکل مستقیم روی پوست قرار می‌دهید، چربی شکلات عمق پوست شما را تغذیه می‌کند و صورت و پوستتان نرم می‌شود. از دیگر خواص شکلات برای پوست این است که با افزایش تولید کلاژن، پوست شما را روشن می‌کند.

بهبود گردش خون 

شکلات به دلیل داشتن ماده تئوبرومین گردش خون را بهبود می بخشد و طبق برخی مطالعات، این ماده به آرامش عروق خونی و کاهش فشار خون کمک می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *